Kişisel Gelişim Eğitimleri Sınıf Eğitimi  3 Saat  

Standart İstanbul ağzı hakkında söyleyiş kurallarını hatırlatmak.


Zaman ve Toplantı Yönetimi - Planlama

  • Eğitimin Amacı
    Akademik kurumlarda ve de özellikle kamu üniversitelerinde istihdam edilen bireylerin (akademik/idari) sağlam bir dil kullanımına sahip olmalarının ilk şartı iyi bir konuşma (fonetik-diksiyon) eğitiminden geçmektir. Başka bir deyişle dili, doğru ve güzel kullanmayı öğretecek olan kurum eğitim-öğretim kurumlarıdır. Bununla birlikte bireylerin okul sonrası Türkçelerini geliştirmede kurumlarında yapılan hizmet içi eğitimlerin çok önemli bir yeri vardır. Yüksek öğretimdeki öğrenciler ile her an yüz yüze etkileşimde bulunan personelimiz arasında  yanlış ve kuralsız kullanımların zamanla birtakım galat söyleyişler haline gelip dile yerleşmesini önlemek; Kamusal alanda kullandığımız Türkçeyi dağınıklıktan, başıboşluktan kurtarmak için keyfi kullanmaların önüne geçmek; Türk dilini doğru kullanmadaki seviyelerini yükseltmek ve onları Türkçeyi titiz bir biçimde kullanmaya davet etmek; Rahat ve kolay anlaşmayı esas alıp çevremizde dil ve düşünce birliğinin kurulmasına yardımcı olmak; Standart İstanbul ağzı hakkında söyleyiş kurallarını ana hatları ile hatırlatmak; kamusal alanda  telefon kullanırken dikkat edilmesi gereken noktaları örneklerle hatırlatmak.
  • Eğitim Süresi
    3 Saat
  • Eğitim Konuları
    Diksiyon Teknikleri: 
    Türkçe’yi doğru kullanmak 
    Bir görüşü en açık biçimde anlatmak 
    Konuşmada stres ve heyecanı engelleme teknikleri 
    Diksiyon sanatının incelikleri 
    Ses ve nefes ilişkisi, nefesin doğru kullanımı
    Dil ve dudak tembelliğinin giderilmesinin yolları
    Ünlü, ünsüz harflerin doğru kullanımı
    Etkili bir anlatım için sözcük ve cümle vurgularını geliştirmek 
    Konuşurken, nerede ve nasıl duraklamalar yapılmalı? 
    Yanlış alışkanlıklarla yerleşen sözcüklerin terk edilmesi 
    Akıcı ve etkili bir konuşmaya sahip olmanın yolları
    Konuşmanın beden diliyle desteklenmesi 
    Zor durumlarda konuşma teknikleri 
    Doğru ve etkili konuşmanın sürekliliği için gereken uzun vadeli çalışmalar. 
    Konuşmanın doğallaştırılması. 
    Telefonla İletişim:
    Duyarak edinilen ilk izlenimin belirleyiciliği 
    Telefonu açarken dikkatin yoğunlaştırılması
    Farklı ses tonlarının etkileri 
    Anlamayı zorlaştıracak artikülasyon alışkanlıklarının giderilmesi 
    Dinleme ve not alma ilkeleri 
    Muhatapları bekletmek gerektiğinde ne yapmalı?
    Telefonda itici etki yapacak ifadeler 
    'Ayna' etkisine dikkat etmek 
    Arayan her kişiye değerli olduğunu hissettirmek 
    Israrcı ve öfkeli kişilerle başarılı iletişim kurmak 
    Konuşmanın mesaj halinde düzenlenmesi  Arayan kişi konuşmayı uzattığında yapılması gerekenler 
    Kaçınılması gereken sözcük ve ifadeler 
    Zor durumlarda profesyonel nezaketi korumak. 
  • Eğitim Yöntemi
    Diksiyon alıştırmaları ve telefonla iletişimde karşılaşılan durumları grubun bireylerine interaktif uygulatarak eğitimin kalıcı izler bırakmasına çalışılacaktır.
  • Eğitim Kaynakları
    Konuşma Sanatı-Suat TAŞER
    Söz ve Diksiyon Sanatı-Nüzhet ŞENBAY
    RTÜK ve TDK ortak hazırlanan Rapor
  • Değerlendirme Türü
    Eğitimin son 30 dakikalık bölümünde personelin konuşma yeterliliği üzerine mini bir test diyalog gerçekleştirilecektir.

  • Ön Koşul Eğitimleri

    Görüntülemekte olduğunuz PE2 - Diksiyon Teknikleri ve Telefonla İletişim eğitiminden önce aşağıda listelenmekte olan 2 adet eğitimi de almış olmanız ya da bu eğitimlere kayıt yaptırmış olmanız gereklidir.

    ME1 - Kurumsal Tarih

    ME1 - Kurumsal Tarih

    ME1 - Kurumsal Tarih

    Günümüzde değişen ve gelişen dünyanın ritmini yakalamak.

    Detaylı Bilgi
    ME2 - Kurumsal Kimlik

    ME2 - Kurumsal Kimlik

    ME2 - Kurumsal Kimlik

    İç ve dış iletişimdeki bütünleşik kimlik unsurlarını öğrenmek.

    Detaylı Bilgi